close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הבדלים בניהול בין נשים וגברים

מערכת שורשט סיוון, תשפא20/05/2021

דוגמא טובה לכך אפשר לראות בתחום הניהול. מנהלת בכירה בארגון קטן או גדול, תתנהל הרבה פעמים בצורה שונה ממנהל בכיר

תגיות:
צילום: depositphotos
לא מעט סרטים, ספרים, סדרות טלוויזיה, מחקרים ומאמרים נכתבו אודות ההבדלים בין נשים לגברים. זה לא דבר חדש. מאז ומתמיד, יש שיאמרו מאז אדם וחווה, אנחנו יכולים לראות הבדלים בין גברים לנשים, ולא פחות חשוב, אנחנו יכולים לראות, לשמוע ולקרוא על ההבדלים ביניהם.

דוגמא טובה לכך אפשר לראות בתחום הניהול. מנהלת בכירה בארגון קטן או גדול, תתנהל הרבה פעמים בצורה שונה ממנהל בכיר. גם אם המטרות שלהם דומות, והיא הצלחת הארגון ופיתוחו. לעיתים המטרה היא דומה, אך הדרך להשיג אותה שונה, יש מקרים שאפילו המטרות שונות או מוגדרות באופן אחר.

למה חשוב להכיר בהבדלים?
לפני שאנחנו נכנסים לשאלה, אילו הבדלים יש בהתנהלות ובניהול של מנהלת בכירה לעומת מנהל בכיר, צריך להבין למה חשוב להכיר בהבדלים, מדוע חשוב להכיר בכך שמנהלים ומנהלות לא בהכרח פועלים אותו דבר, והרבה פעמים ההבדל הוא לא בגלל שמדובר באנשים שונים אלא בגלל שמדובר בנשים וגברים.

זה חשוב להכיר בכך שמנהלות ומנהלים פועלים שונה, מאחר ואם אנחנו רוצים לגייס מנהלת בכירה או מנהל בכיר, עלינו להכיר בכך שכל אחת ואחד מהם יפעלו בצורה שונה, בין היתר בגלל שאחת היא אישה והשני הוא גבר. עלינו לתאם ציפיות עם עצמנו ואיתם, ולהבין שלא נקבל מהם את אותה גישה. זה לא אומר בהכרח שגישה אחת טובה מהשנייה, אך זה בהחלט אומר שנקבל שתי גישות שונות ועלינו להחליט איזו מהן עדיפה עבורנו.

כיצד ההבדלים באים לידי ביטוי?
אם נסתמך על מחקרים, טענות ואפילו עדויות של גורמים שונים, הרי שההבדלים באים לידי ביטוי ב-2-3 צורות עיקריות.
ראשית, מנהלות בכירות גם אם הן מאוד אסרטיביות, גם אם הן מאוד נוקשות וקשוחות, יודעות לעבוד יותר באמצעות דיאלוג ופחות באמצעות כוח. הן לא מבקשות להיות "מפקדות" של העובדים ומנהלים אחרים, אלא מחפשות דרך לשכנע באמצעות דיאלוג ולייצר שיתופי פעולה. אצל מנהלים בכירים זה פחות לידי ביטוי. בנוף הישראלי, אגב, זה נובע בין היתר בגלל העובדה שהרבה מאוד מנהלים הגיעו עם רקע פיקודי מהצבא, וכך הם התרגלו לעבוד עם חיילים וחיילות.

שנית, מנהלות בכירות יודעות להכיל יותר את הסיטואציה, להכיל עובדים ועובדות, הן לא מחפשות להוכיח, ולא מחפשות להילחם ולנצח. כשמנסים להכיל, קל יותר לקבל תמיכה ושיתוף פעולה, והרבה יותר קל גם לקבל עזרה ולראות את הדברים בצורה רחבה יותר.

שלישית, מאחר ואין עדיין הרבה מנהלות בכירות ועדיין לא פעם אפשר לראות דעות קדומות וטענות שונות כלפי מנהלות, אז יש להן רצון להוכיח, הן יעבדו קשה יותר, יצירתי וחכם יותר. אצל גברים מנהלים, ייתכן וזה יבוא פחות לידי ביטוי, בגלל שהם מרגישים הרבה יותר בטוחים בתפקיד שלהם ויודעים, גם אם יפוטרו מתפקידם, תמיד יוכלו למצוא אופציות נוספות במקומות אחרים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה